Kinya app


Kinya App


Een tijdje terug hebben we al geconstateerd dat Afrika mobiel is, in India gaan we een paar stappen (lees lichtjaren) verder. Tenminste als we de Tv-reclame mogen geloven.


In Indiase Tv-reclames voor mobieltjes zijn Facebook en Twitter passé. De mobiele telefoon van vandaag is niet alleen een communicatie-apparaat. Het is een persoonlijke accessoire, welke door zijn mogelijkheden voldoet aan de wensen van de gebruiker.


Als fabrikant van mobiele telefoons hoef je niet meer aan te komen met lange standbytijd en de mogelijkheid om ermee te social netwerken. Het zijn de apps – software programma’s speciaal ontwikkeld voor bijvoorbeeld een mobiel – die het doen. En dan niet alleen op de iPhone. (In India is een iPhone schaars goed.) Er zijn ondertussen honderd duizend apps te krijgen voor mobieltje met het Android besturingsysteem.


Zo is er een reclame voor een mobieltje van LG die een kaas herkent. In de reclame van Samsung is er een gozer die indruk maakt op een meisje met de apps van zijn mobiel.


Apps zijn hot. Facebook en Twitter zijn binnenkort net zo standaard op de mobiel als de batterij. Om je te onderscheiden moet je als fabrikant met bijzondere apps komen. Een app als USP. Entertainment is koning als gaat om apps.


Zo heeft LG een vertaal app ontwikkeld die kan spreken. Je zegt bijvoorbeeld iets in het Engels en een stemmetje uit je mobiel zegt dezelfde zin daarna in bijvoorbeeld Japans. Handig, zeker in Japan. Daarentegen heb je er China of Hongarije niet veel aan. Weer wel, als het mobieltje ook in die talen vertaalt. Dat zegt de reclame echter niet. Bovendien kan ik altijd wel een taal bedenken die niet door de telefoon wordt herkend. But that’s not the point.


Als voorstander van onzinnige dingen, heb ik mijn hoop gezet op pointless apps. Apps waar niemand op zit te wachten. Een Kinya app is in de maak.